Kogo to dotyczy?
Osób pełnoletnich, które mają numer PESEL
W jakich przypadkach będziemy weryfikowali Twój numer PESEL?
- Przed zawarciem każdej Umowy o:
- rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy (ROR) lub rachunek oszczędnościowy,
- kredyt gotówkowy,
- kredyt w rachunku ROR (limit),
- kredyt hipoteczny,
- udzielenie wsparcia/zawarcia Aneksu w ramach FWK.
Ponadto, zweryfikujemy Twój PESEL przy każdym zawieranym aneksie / umowie kredytowej zwiększającej zadłużenie Twojego kredytu.
- Przed realizacją każdej wypłaty gotówkowej w Placówce Mazovia Banku Spółdzielczego, jeśli suma wypłat z dnia dzisiejszego lub składana obecnie dyspozycja, spowodują przekroczenie limitu wypłat gotówkowych ponad ustawowy limit. Wysokość limitu to kwota stanowiąca trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Jeśli spełnisz jednocześnie dwa warunki w dniu bieżącym, tj. przekroczysz limit wypłat i będziesz miał zastrzeżony numer PESEL – nie zrealizujemy dyspozycji wypłaty gotówkowej w żadnej naszej Placówce Banku. Dodatkowo zablokujemy wypłaty gotówkowe we wszystkich naszych Placówkach, na kolejne 12 godzin, na wszystkich Twoich rachunkach.
Pamiętaj!
Możesz zastrzec oraz cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL:
- na stronie www.gov.pl,
- w aplikacji mObywatel,
- w urzędzie gminy.
Po wykonaniu czynności bankowych można ponownie zastrzec swój numer PESEL.
Co daje zastrzeżenie numeru PESEL?
Zastrzeżenie numeru PESEL to ochrona przed jego wykorzystaniem bez Twojej wiedzy np. w celu zaciągnięcia kredytu na Ciebie.